تکنولوژی و مقالات

انواع پوست صورت | روش ها و روتین زیبایی پوستی

مراقبت پوست و روش ها

انواع پوست ها صورت 

به طور کلی انواع پوست صورت | روش ها و روتین زیبایی پوستی مهمی وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است .

1. پوست معمولی

 
این نوع پوست تعادل خوبی بین چربی و رطوبت دارد. نه خیلی خشک و نه خیلی چرب است و به طور کلی سالم و به خوبی نگهداری می شود.
 

2. پوست چرب

پوست چرب تمایل به تولید سبوم اضافی دارد و در نتیجه ظاهری براق یا چرب دارد. افرادی که پوست چرب دارند اغلب منافذ بزرگی دارند و ممکن است بیشتر مستعد آکنه و جوش باشند.

3. پوست خشک

 
پوست خشک فاقد رطوبت است و احساس سفت و زبری می کند. ممکن است کدر یا پوسته پوسته به نظر برسد و بیشتر مستعد خطوط و چین و چروک است. پوست خشک اغلب برای حفظ سلامتی خود نیاز به آبرسانی و رطوبت بیشتری دارد.

4. پوست مختلط

 
پوست مختلط ترکیبی از انواع مختلف پوست است. به طور معمول، ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) چرب تر است، در حالی که گونه ها و سایر نواحی ممکن است طبیعی یا خشک باشند. افرادی که پوست مختلط دارند اغلب نیاز به استفاده از محصولات مختلف برای نواحی مختلف صورت خود دارند.
 

5. پوست حساس

 
پوست حساس مستعد تحریک است و به راحتی تحت تأثیر عوامل محیطی، برخی مواد تشکیل دهنده یا حتی تغییرات دما قرار می گیرد. هنگامی که در معرض محرک قرار می گیرد ممکن است با قرمزی، خارش یا احساس سوزش واکنش نشان دهد. افرادی که پوست حساسی دارند اغلب نیاز به انتخاب محصولات ملایم و ضد حساسیت دارند.
 
 
 

نکته مهم : 

 

توجه به این نکته ضروری است که این نوع پوست ها ثابت نیستند و می توانند در طول زمان به دلیل عوامل مختلفی مانند سن، هورمون ها، آب و هوا و روال مراقبت از پوست تغییر کنند. علاوه بر این، افراد ممکن است تغییرات منحصر به فرد یا شرایط پوستی خاصی داشته باشند که نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند.

خرید محصولات پوستی از فروشگاه بانری لند 

 

روتین مراقبت پوستی و زیبایی صورت 

روتین صبحگاهی مراقب پوست صورت 

1. پاک کننده: با تمیز کردن صورت خود با یک پاک کننده ملایم صورت مناسب با نوع پوست خود شروع کنید. آن را روی پوست مرطوب با حرکات دایره ای ماساژ دهید سپس با آب ولرم کاملا بشویید.

2. تونر: پس از پاکسازی، یک تونر برای کمک به متعادل کردن سطح pH پوست و حذف هرگونه ناخالصی باقیمانده استفاده کنید. از یک پد پنبه ای استفاده کنید تا تونر را به آرامی روی صورت و گردن خود بکشید.

3. سرم ابرسان پوست: اگر نگرانی های پوستی خاصی مانند لکه های تیره، خطوط ریز یا بافت ناهموار دارید، از سرمی که برای آن مشکلات استفاده می شود استفاده کنید. دستورالعمل های روی سرم را دنبال کنید و اجازه دهید جذب پوست شما شود.

4. کرم دور چشم: مقدار کمی از کرم دور چشم را به پوست لطیف دور چشم خود بزنید. به آرامی با انگشت حلقه به آن ضربه بزنید، زیرا کمترین فشار را وارد می کند.

5. مرطوب کننده: یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و آن را به تمام صورت و گردن خود بمالید. آن را با حرکات رو به بالا ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

6. ضد آفتاب: برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام نواحی در معرض دید از جمله صورت، گردن و سایر قسمت های در معرض بدن خود را بپوشانید.

روتین عصرگاهی مراقبت از پوست 

1. پاک کردن آرایش: با پاک کردن آرایش خود با یک پاک کننده ملایم آرایش یا روغن پاک کننده شروع کنید. آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و کاملا با آب بشویید.

2. پاک کننده: از همان پاک کننده ملایم برنامه صبحگاهی خود استفاده کنید تا صورت خود را تمیز کرده و هرگونه آلودگی یا باقی مانده را از بین ببرید.

3. تونر: همان مرحله تونینگ روتین صبح را دنبال کنید تا سطح pH پوست خود را متعادل کرده و آن را برای محصولات بعدی آماده کنید.

4. درمان: اگر از درمان‌های خاصی مانند رتینوئید یا کرم‌های آکنه استفاده می‌کنید، آن‌ها را طبق دستورالعمل‌های ارائه شده توسط متخصص پوست خود اعمال کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، زمان کافی برای جذب درمان بگذارید.

5. کرم دور چشم: کرم دور چشم خود را دوباره در شب بمالید تا آبرسانی و تغذیه به ناحیه دور چشم ارائه شود.

6. مرطوب کننده/کرم شب: مرطوب کننده یا کرم شب را که با نیازهای پوست شما مطابقت دارد استفاده کنید. این محصولات اغلب غنی‌تر و آبرسان‌تر از مرطوب‌کننده‌های روزانه هستند، زیرا در هنگام خواب برای ترمیم و بازسازی پوست شما کار می‌کنند.

درمان های هفتگی/ماهانه برای پوست بهتر 

علاوه بر برنامه روزانه خود، ممکن است برخی از درمان های هفتگی یا ماهانه را بر اساس نیازهای پوست خود بگنجانید:

- لایه برداری: یک یا دو بار در هفته از لایه بردار ملایم برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید. این می تواند یک اسکراب فیزیکی یا یک لایه بردار شیمیایی حاوی موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) باشد.

- ماسک های صورت: یک یا دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید تا نگرانی های خاصی مانند هیدراتاسیون، روشن کننده یا پاکسازی عمیق برطرف شود. ماسک هایی را انتخاب کنید که نیازهای پوست شما را هدف قرار دهند و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، پوست هر فردی منحصر به فرد است، بنابراین ضروری است که به پوست خود گوش دهید و روتین خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر نگرانی یا شرایط پوستی خاصی دارید، همیشه ایده خوبی است که برای مشاوره و توصیه های شخصی با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.

روش های مراقبت برای پوست بهتر و شفاف  

علاوه بر برنامه روزانه خود، ممکن است برخی از روش های درمان پوستی هفتگی یا ماهانه را بر اساس نیازهای پوست خود بگنجانید:

- لایه برداری پوست : یک یا دو بار در هفته از لایه بردار ملایم برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید. این می تواند یک اسکراب فیزیکی یا یک لایه بردار شیمیایی حاوی موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) باشد.

- ماسک های صورت: یک یا دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید تا نگرانی های خاصی مانند هیدراتاسیون، روشن کننده یا پاکسازی عمیق برطرف شود. ماسک هایی را انتخاب کنید که نیازهای پوست شما را هدف قرار دهند و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید.

انواع پوست صورت | روش ها و روتین زیبایی پوستی

خرید محصولات پوستی از فروشگاه بانری لند 

 

مراقبت از پوست شامل چندین مرحله و تمرین ضروری است.

 10 مرحله کلیدی برای مراقبت از پوست شما وجود دارد

1. پاکسازی صورت : از یک پاک کننده ملایم برای شستشوی صورت خود دو بار در روز صبح و عصر استفاده کنید. پاکسازی، کثیفی، چربی اضافی و ناخالصی‌ها را از پوست شما پاک می‌کند و به پوستی تمیز و شاداب کمک می‌کند. از صابون‌های تند یا پاک‌کننده‌هایی که می‌توانند روغن‌های طبیعی را از بین ببرند و تعادل رطوبت پوست را مختل کنند، خودداری کنید.

2. مرطوب کننده مناسب: از یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا پوست شما هیدراته و تغذیه شود. مرطوب‌کننده‌ها به حفظ سد رطوبتی پوست کمک می‌کنند، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و بافتی نرم و لطیف ایجاد می‌کنند. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای خاص پوست شما باشد، چه برای پوست های خشک، چه پوست های چرب یا مختلط.

3. محافظت در برابر آفتاب: با استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30، از پوست خود در برابر اثرات مضر خورشید محافظت کنید. کرم ضد آفتاب را به طور سخاوتمندانه در تمام نواحی در معرض بدن خود از جمله صورت، گردن، بازوها و پاها بمالید. اگر عرق می کنید یا شنا می کنید، هر دو ساعت یک بار یا بیشتر از آن استفاده کنید. علاوه بر این، به دنبال سایه باشید، لباس محافظ بپوشید و از لوازم جانبی مانند کلاه و عینک آفتابی برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب استفاده کنید.

4. انتخاب سبک زندگی سالم: اتخاذ یک سبک زندگی سالم می تواند تأثیر مثبتی بر پوست شما بگذارد. به اندازه کافی بخوابید تا پوست ترمیم و بازسازی شود. با نوشیدن مقدار کافی آب روزانه هیدراته بمانید، زیرا به حفظ رطوبت پوست و سلامت کلی کمک می کند. یک رژیم غذایی متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات و مواد مغذی که سلامت پوست را تقویت می کنند، مانند ویتامین های A، C و E بخورید. مصرف غذاهای فرآوری شده، میان وعده های شیرین و الکل را محدود کنید، زیرا می توانند به مشکلات پوستی کمک کنند.

مراحل بیشتر مراقب پوستی

 5. روال ملایم مراقبت از پوست: از شستشوی شدید یا استفاده از محصولات ساینده روی پوست خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باعث تحریک و آسیب به سد محافظ پوست شود. پاک کننده های ملایم، تونرها و لایه بردارهای مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. مراقب استفاده از آب گرم باشید، زیرا می تواند روغن های طبیعی را از بین ببرد. در عوض از آب ولرم برای پاکسازی و شستشو استفاده کنید.

6. آرایش را به درستی پاک کنید: اگر آرایش می کنید، قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شوید که آن را کاملا پاک کنید. ماندن آرایش در طول شب می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به ایجاد جوش یا ظاهری کدر پوست شود. از یک پاک کننده آرایش یا روغن پاک کننده ملایم برای حل کردن و پاک کردن آرایش استفاده کنید و سپس از پاک کننده معمولی خود برای پاکسازی پوست استفاده کنید.

7. از دست زدن و چیدن بیش از حد خودداری کنید: سعی کنید لمس صورت خود را در طول روز به حداقل برسانید، زیرا می تواند آلودگی، باکتری و روغن را به پوست شما منتقل کند. از ایجاد آکنه یا لک خودداری کنید، زیرا می تواند منجر به زخم و التهاب بیشتر شود.

8. روتین خود را شخصی کنید: روال مراقبت از پوست خود را متناسب با نوع پوست و نگرانی های خود تنظیم کنید. ترکیب محصولات اضافی مانند سرم، ماسک صورت، یا درمان های هدفمند بر اساس نیازهای پوست خود را در نظر بگیرید. با این حال، محصولات جدید را به تدریج معرفی کنید و قبل از استفاده از آنها روی تمام صورت خود، آنها را آزمایش کنید تا از نظر عوارض جانبی بررسی شود.

9. معاینات منظم با یک متخصص پوست: اگر مشکلات پوستی یا نگرانی های مداوم دارید، مفید است که با یک متخصص پوست مشورت کنید. آنها می توانند راهنمایی های حرفه ای ارائه دهند، هر گونه بیماری زمینه ای پوست را تشخیص دهند و درمان های مناسب یا محصولات مراقبت از پوست را توصیه کنند.

به یاد داشته باشید، ثبات در مراقبت از پوست کلیدی است. ایجاد یک روال منظم مراقبت از پوست و پیروی از این اقدامات به حفظ سلامت و ظاهر پوست شما در طول زمان کمک می کند.
 
 

عطر باکارات رژ قرمز 540 Baccarat Rouge

25,800,000 تومان
  بهترین قیمت خرید انلاین عطر باکارات اصل و اورجینال رژ قرمز 540 Baccarat Rouge  این ادکلن یک عطر شرقی گلی مردانه و زنانه است که توسط عطرساز فرانسوی فرانسیس کورکجان در سال 2017 طراحی و تولید شده است. این عطر نسخه‌ی جدیدی از عطر باکارات رژ 540 است که در سال 2015 به بازار عرضه شد. عطری است گرم و شیرین. Baccarat Rouge 540 Ext یکی از پرفروش‌ترین عطرهای جهان است و از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردار است. این عطر به‌عنوان یکی از بهترین عطرهای لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شود.

شامپو ضد ریزش مو کافئین دار آلپسین مدل C1

580,000 تومان
بهترین قیمت خرید اینترنتی شامپو ضد ریزش مو کافئین دار آلپسین مدل C1 در حجم 250 میل ، دارای مقادیری از کافئین است که منجر به رشد مو می شود . این شامپو مخصوص کسانی است که ریشه و ساقه مو ضعیفی دارند

شامپو تقویت کننده لایتنس حاوی روغن آرگان مناسب موی آسیب دیده

189,000 تومان
بهترین قیمت خرید اینترنتی شامپو تقویت کننده لایتنس حاوی روغن آرگان مناسب موی آسیب دیده lightnes shampoo argan oil ، چرب ، ساده - ضد ریزش مو - تقویت کننده موی سر مخصوص اقایان و بانوان 

سرم پیلینگ ضد جوش و لایه بردار اوردینری حجم 30 میل

710,000 تومان
خرید اینترنتی و بهترین قیمت سرم پیلینگ ضد جوش و لایه بردار اوردینری حجم 30 میل Ordinary بين برنده لک و جاي جوش شفاف سازي پوست صورت با لایه برداری پوست و پاکسازی منافذ پوستی، از ظهور جوش‌های چرکی یا زیر پوستی ناشی از انسداد منافذ نیز جلوگیری می‌کند. از طرفی به پاک کردن جوش‌های سرسیاه در پوست‌های مختلط و چرب، بسیار کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *